Friday, January 27, 2006

Kebodohan Sendiri

Haih, takde mood aku nak cerite hantu arinih. Satgi aku nak format pc dah. Sblom aku format, baik aku update blog aku dulu, karang sure lame giler tak update. Tak pasal2 jer PC nak kene format, gara-gara kebodohan diri sendri...muahahaha. Sblom ni aku dah format PC dah, bulan lepas. So byk ler mende yg takde dlm PC aku.

Bukan aper, aku perasan PC aku makin hari makin slow. Nak2 lagi download aku. Tak puas hati laa kan. Sbg seorang Pendonlod Utama, slow tidak boleh ditolerasi langsung! Aku pon checkler kat sumer forum2 yg ade dlm internet ni, utk cari jalan penyelesaian. Salah satunye, off firewall utk check same ade firewall kah penyebab PC aku slow.

Ok, here's the thing. Sblom ni, aku slalu ade Firewall software asing aku install. Tp sbbkan baru format bulan lepas, aku luper nak install. Makanye, aku dah terbiasa laa ade software firewall dlm pc aku.

Jadi dengan konfidennye, aku off firewall windows aku. Tak sampai beberapa minit, tu dia, berjuta2 kecacingan, kevirusan, ketrojanan, kespyware-an masuk PC aku. Mmg tak sempat buat aper dah. Yg aku tau, sumer mende dlm windows aku bergerak dengan sendri, file2 berterbangan (auto copy paste), file2 yg tak wujud tetibe ade..dan macam2 lagi.... sob2.

Sepanjang malam selepas kejadian, aku struggle nak clean balik akunye kesilapan. Antivirus ade 4 5 jenis scanning, stinger lagi, pastu aper name software pelik2 utk clean lagi. Last2 aku rase tak mampu aa nak bertahan...dan decide utk format...............................

Haih..lepas ni kalu aku lambat update, jgn marah aa. Sbb 2-3 hari jugaklaa aku bizi nak install balik sumer2 mende, nak buat itu ini...

Blergh...erk..tak klasik sgt :p

-------------------------

Cool Facts!!
1. Lebih ramai bayi lelaki dilahirkan pada waktu siang, tetapi lebih ramai bayi perempuan dilahirkan pada waktu malam.
2. Perkataan 'gymnasium' berasal daripada perkataan Greek 'gymnazein', yg membawa maksud bersenam secara bogel.

3 comments:

dueng said...

huhu~~~

kesian kat ko, baru lepas format. takper la..lepas ni guna firewall, kesian PC ko. huhu~~

aku tertarik dgn gymnasium tu, so zaman dulu2, derang mmg bersenam sambil berbogel ke? or literally called bogel sebab baju tu sendat dan ikut body shape?

bacalah blog http://abdullahjones.blogspot.com/ - super sinikal bahasa melayu blog, super funny, aku ketawa cam nak pecah perut. credit to effi sebab promote kat blog dia. :)

best woo...cuma lucah sikit kekadang tp mmg leh gelak guling2. agak abstrak. nyce blog. :)

Anonymous said...

sian ko snub..manjang je problem PC..sob2..aku pon tumpang sedeh..selamat memformat PC..and by the time ko baca ni sure dah abes install mende2 yg patut dan baru je pk2 nak update blog kan? hahaha..kalau cam gitu..aku wish gak selamat kembali penglipur lara yg klasik..abe se-nab! (read - abg snub)

Unta@Jitra said...

Lan... wake up n smell the kopi... tukar proc upgrade RAM tukar mobo tukar kipas...

U'll see a difference... no more lembab2 lagging2 crash 'hang' telekat stuck whatsoever... hahahahaha