Wednesday, May 10, 2006

Selamat Hari Ibu & Hari Jadi buat Arwah

Harinih merupakan harijadi arwah mak aku yang ke-52, kalau dia masih berada di dunia ini. Semoga rohnya dicucuri rahmat di alam sana.

Kepada mereka yang mempunyai mak ayah, silelah berbuat baik dengan diorang. Korang takkan tau bile mereka akan pergi meninggalkan kita. Jadi, jgnlah kecewakan hati orang tua anda. Ingat, perkara mungkar yang kita buat, dosa turut diterima oleh mereka..

Al-fatihah.

3 comments:

Hani Mialystic said...

i miss her tenderly. =(

h a r n i said...

Bacakan ayat-ayat suci al-Quran dengan tepat tajwidnya.. dengan rela hati.. dengan kusyuk... nescaya roh ibu anda akan berasa aman.. diringankan siksaannya.. n everything yg nice2.. (sebenarnye lupe ape exact hadiah yang roh2 akan dapat tapi benda yang baik la) kalau selalu sedekah al-fatihah dkt org yg sakit.. (mungkin juge yg dh meninggal) org tu akan sentiasa rasa kenyang.. setiap hari jumaat (start dr kamis mlm jumaat) buatlah sesuatu yang bermanfaat.. roh akan dtg jenguk kite.. bacakan yassin utk dorang.. =)

Anonymous said...

tanpa mereka, tak adalah kita...so, walaupun diorg dah takde kat dunia ni, kita kena ingat & sedekahkan apa2 yg patut untuk menjadi pertolongan bagi mereka di alam sana..we never know what we have until we lose it..