Monday, March 16, 2009

Part 2: Ais Batu Telah Cair

"Uno, Uno game!!! Yeah, menang!"

Ya, terima kasih ke atas ciptaan kad Uno, aku berjaya menggunakan permainan kad ini untuk merapatkan ape2 yang tak rapat hehehe. Oh, terima kasih juga aku ucapkan utk member2 subang kerana memperkenal dan mengajar aku game ni. Tak sangka plak ade guna belajar skill bermain Uno. Siapa sangka daa. Sebenarnye mase kecik2 dulu biasa je main, dah besar nih, nak main dengan sape kan? Rupe2nye skang ni ramai plak yang main. Termasuklah dua orang ni...

"Saya main game Uno ngan korang ni, name pon tak kenal. Sori. Name saya Lan. Kat internet orang panggil snubby," aku memperkenalkan diri aku selepas 30 minit permainan kad. Lame gile nak ambik masa tebalkan muka. Sengal sengal.

"Tu la pasal. Tup tup je terus join main skali. Bukannye nk gi main futsal tu," jawab gadis kecik. Yang tinggi tu sengih2 je kat tepi.

"Alah, futsal tu ramai sangat. Biarla diorang main puas-puas. Kasi can. Saya pun bukannya reti main sangat... eh, namenye ape?" tanya aku. Arghh, sekali lagi kene tebalkan muka. Ingatkan dah introduce diri tadi, diorang pon introduce laa diri sendiri, skali tak plak.

"Nama saya Nur, yang ini kawan saya, nama dia Na."

Oooo... kawan dia ni taknak introduce sendiri ke, mintak org lain plak hehe. Takperlah, yang penting skang dah tau nama, beres dah tu daripada tatau apa2 langsung.

Yang kecik2 tu Nur, petah cakap, tau ape yang nak dicakapkan, mesra alam, dan sangat periang. Yang tinggi2 tu pulak Na, banyak cakap gak, tapi tak sepetah Nur, manja-manja sket style cakap.

"Ooo.. Nur dan Na. Macam Upin ngan Ipin. Adik beradik ke?" bodoh nye soalan aku. Ape punya pikap line aku pakai nih??? Aku kecewa dengan diri sendiri. Tau laa movie Upin Ipin nak keluar wayang..

"Ada rupa adik beradik ke kitorang nih??" balas Na pulak sambil menjengketkan keningnya sikit.

"Hehe.. ntah. Mana saya tau.. skang ni adik beradik pon ramai je yang muka lain2."

"Hehe, ye la tu, memang adik beradik tapi lain mak ayah." Na menjawab. Serentak dengan itu, mereka berdua ketawa mengekek ala2 comey gitu. Takpe2, kasi can... belum kenal lagi siapa aku ya!!! Heh, heh, heh.

Di kesempatan itu, aku cuba mengorek lebih banyak data daripada dua orang ni, Nur dan Na. Laa, dekat ngan aku rupenye diorang ni, area2 Bangi/Kajang/Putrajaya/Cyberjaya/Dengkil/Seri Kembangan/Serdang/Semenyih rupenye.. (yang mane jwpn betol tu, takyah aa korang tau yer hehehehe). Rupenye diorang join futsal ni sbb diajak meramaikan keadaan, tapi tak main pon. Dok lepak tepi main UNO jer. Sape soh main UNO, kan dah kalah dengan aku. Aku terer giler tau main UNO. Tak caya tanye aku.

Aku juga dapat tau yg Nur ni selalu jugak laa join (aku jarang2), tapi Na ni baru pertama kali. Saja jalan2 katanya. Bosan kat rumah. Baguslah.. sekurangnya dapat kenal-kenal dengan aku. Lame dah tak buat kawan perempuan baru. Masanya sudah tiba~~

Sedang aku rancak borak ngan diorang, tetibe member aku panggil.

"Lan, masuk padang, main bola,"
jerit member aku.

Hmm.. kalu aku masuk, tak dapatlah nak borak-borak. Futsal bile2 leh main. Lagipun semalamnya aku baru pas badminton 2 jam, peluh sakan. So ingat nak relaks2 sket. Hehe, saje cipta alasan utk menyedapkan hati takyah main futsal.

"Korang mainlah. Aku pancet dah nih. Nak lepak2 kat luar jer..." balas aku.

"Haih, ko main bape kali sangat. Jadi keeper je plak tu, bukannya lari2 pon."

"Alaa.. korang main je. Tu tu, ramai lagi baru main sket, kasi diorang dulu. Aku kendian2 pon takpe."

"Yelah2.." kecewa agaknye member aku. Tak dpat pakai aku jadi goalkeeper terbilang laa tu. Maafkan aku kawan, hidup ini kadang-kadang memerlukan pengorbanan. Kau cari sajalah orang lain menggantikan aku untuk menjaga gawang gol itu... lepaskanlah aku untuk.. berborak dengan dua gadis ini. Kasi canlaaa beb! (semua ini dalam hati yer).

Tak banyak yang aku boleh ceritakan saat pertemuan pertama aku. Sebab keadaan tak mengizinkan. Korang tau je lah futsal camne kan. Bukannya boleh borak sangat, lagi2 plak orang baru kenal. Campur lagi bukan aku je ade kat situ, ramai lagi. So perhatian tu tak dapat sangatlah. Itupun aku bersyukur ke hadrat ilahi kerana memberi aku peluang untuk membuat kawan baru, yang mana aku dah lama tak buat, dan hampir2 tak pandai buat. Huhuhu. So maafkanlah aku..

"Preet preettt!!" member aku membuat siulan tanda berakhirnya waktu permainan futsal kami. Abes daa... pasni mesti ade sesi lepak2 minum.

"Saya tak join kot pergi minum. Tapi korang tinggal dekat jer kan? Hmm.. bolehlah kalu nak hangout together-gether. Dah dekat.." Aku memulakan langkah untuk mengenali dengan lebih rapat.

"Boleh.. sure, no problem. Kitorang tak kisah kalu nak berfoya same2 ni," jawab Nur. Na menggangguk-angguk comel tanda setuju.

"Thats great! Hmm.. macam mane saya nk kontek kalu ape2.... eh..?" Heh Heh Heh.

"Haa.. amik nombor kitorang.. nombor sy.. 010-XXXXXXXX" Pantas saja Nur memberikan nombornya.

"Awak nye plak?" tanya aku pada Na.

"Nombor sy ni.. 010-YYYYYYYY," bagitau Na pada aku.

"Maceh... nah.. amiklah nombor saya. Nanti saya call, korang taknak angkat plak sebab tatau sape call.. jap eh saya miscall."

Dengan itu.. berjayalah aku mendapatkan kontek nombor 2 gadis serentak dalam satu malam. Aku berazam akan terus mengontek mereka ini, dan bukannya menjadi pekasam je dalam henfon aku. Dalam otak aku macam2 plan aktiviti dah aku rancang, tapi sebab banyak sangat, aku jadi blur tatau nk start dengan yang mane satu. Hahaha.

Selepas mengucapkan selamat jalan kepada mereka, aku pon pandu pulang ke rumah dengan hati yang gumbira. Sambil2 tu aku terpikir apa idea menarik utk kuar ngan diorang ni lagi skali. Hmm...

Aku capai fon aku, dan terus SMS diorang dua.

This wiken, nak karok tak? Dekat alamanda, member bgtau ada tempat karok best. Tapi tatau lah korang layan ke tak karoke...


HAHAHA. Gile gamble aku ajak karok terus padahal baru je kenal. Sah-sah kene rejek je nnt. Maklumlah, orang pompuan ni mane nak nyanyi sangat lagi2 depan orang laki. Aku pun tatau apsal aku ajak diorang karok. Padahal banyak lagi mende lain boleh buat. Mungkin pasal aku dah lame tak menyanyi kot... atau, mungkin juga pasal aku baru melalak sambil memandu masa pikir idea tu... hehe.

Tuuttt tuttt.. Hehe, ade SMS reply.

Tuutt tutt.. Wah! ade 2 SMS reply!

Aku bace sms tu (dan sambil memandu.. bahaye btol aku nih).

Bleh je, kitorng mmg suka karok pon. Dh bese dh g yg alamanda tu. This wiken sounds nice. Nti gitaulah plan ye~~ Bye2. Message daripada Nur.

Karok? Bestnyee. Saya ok je, lama dah tak nyanyi2. Next week exam, so bolehlah lepaskan stress stadi. Message daripada Na.

Waaalaaa weii~~ tak sangka aku.. siyes tak sangka. Idea aku diterima secara baik sekali. Ini yang buat aku lagi semangat nih!!!

Next agenda: KAROK!!! Kena minum air asam jawa banyak2, takleh kantoi depan gadis, malu nnt. Hehehehe...

-bersambung-

Yuna - Dan Sebenarnya

*Disclaimer - Cerita ini adalah berdasarkan cerita benar, tapi bukan cerita sebenar, hanya berdasarkan cerita sebenar. Mati aku nanti kalu tulis 100% true... huhuhu. Utk menulis cerita ini, aku sudah mendapatkan keizinan daripada orang2 yang berkaitan.. Hehehe. Selamat membaca! (dan mengomen!)

15 comments:

Anonymous said...

fuyyo.. ko mmg bleh menjadi PUA yg hebat!

Snubby, Don of Anime said...

excuse me, PUA tu ape enche? Sori xupdate term2 bru hahaha.

cik cah said...

haha...phewwittt....
tkkan XXXX je..
share la sket no fon na tu~ cm cumel je!
hahahaha =p

s.c.h.u.l.t said...

xxxx yyyyy kyle xy pe? :p

Anonymous said...

kalau nak tau ape PUA, ko kene tanye enche yap

IkraamSuarez said...

oit snub....pe cite....hehe

Snubby, Don of Anime said...

mira: mane leh!!! sy kedekut. hehe.

schult: Ni parallel universe dengan kyle xy hehe. cume takde makhluk alien jer.

naga: ek eleee, sudah ckp, takmoh bgtau lak. main pass2 lak. oi, ckp aa ape tu PUA. hahaha.

ikraam: oit bro, inilah ceritenye.. hehe. bace bace.

Anonymous said...

atas ciptaan kad Uno, aku berjaya menggunakan permainan kad ini untuk merapatkan ape2 yang tak rapat hehehe

ayat berbaur lucah siot. ko nak rapatkan apa doh? haaa......

Snubby, Don of Anime said...

isk2, ko ni mmg seorang jejaka berotak kuning lah. hahaha. rapatkan silaturrahim ler.. rapat ape lg. hehehe. Rapat2 yang lain tu, dah tua2 sket bleh aaa.

Cahatomic said...

konsen sungguh kwn kau tu.
soh ko main gak.

aku nak kenalan dgn kawan kau tu lah.
untung2 leh buat laki.

Snubby, Don of Anime said...

HAHAHAHAHAHA.

gile dah tukar sexual orientation ke caha???

sian ko... nnt aku kenalkan eh.

Farah Wahidda said...

semakin menarik cite ni! :)

Snubby, Don of Anime said...

macih!

profwacko said...

snub, ajar aku skit... otai sungguh ko nie.

Snubby, Don of Anime said...

ajar apekah..?

ko lg hebat drpd sape2 doh.