Sunday, April 19, 2009

Part 5: Kebetulan yang Tak Dijangkakan

Letto - Permintaan Hati

Previously on Part 4...


Dengan perlahan, aku mendongak melihat si empunya kaki... Daripada kaki.... aku nampak peha... then aku nampak pinggang... seterusnya badan... tangan... dan akhir sekali...

"ERK??!"


"HAA???"


Kami berdua terkesima dan terkejut!!!


Now...

"ERK??!"

Jari telunjuk aku menunjuk ke arah gadis itu. "Ini...." aku cuba menyambung ayat tersebut dengan satu nama, tapi malangnya aku dah lupa langsung nama gadis itu. Yang pasti, aku memang kenal dia!

"HAA???" terus saja dia pun seperti terkejut. Tak taulah terkejut sebab aku tetiba je buat macam tadi, atau terkejut sebab lain.

Ok, dalam otak aku, berjuta-juta nama dah aku panggil dalam satu masa yang sangat singkat. Aku cuba mengingati nama gadis ini. Aku yakin sangat aku kenal dia. Tapi bila? Di mana? Apa kaitan dia dengan aku? Kenapa aku terase sangat kenal???? Lagipun aku sebenarnya senang ingat nama orang dan muka orang, dan berupaya untuk recall balik walaupun dah lama tak berhubungan (ini hanya berkesan pada nama panggilan saja, bukan nama penuh). Sambil aku cuba mengingati, aku cuba membayangkan situasi dimanakah gadis ini wujud pada suatu masa dalam hidup aku.

Ah. Akhirnya... aku teringat!

Tapi kalu aku salah macam mana? Malu nanti. Malu seyh. Tetibe kate kenal seorang asing yang baru kupijak kakinya.

"Err... Naliza, kan?" aku cakap saja.. Salah pun salah lah. Kalu salah, aku blah je daripada situ, buat tak tahu.

"Awak siapa? Mana tahu nama saya???" balas gadis itu dengan suara separa tinggi.

SAH!!! Memang betul!!! NALIZA!!

"Waaa... siyes! Lama betul tak jumpa. Tak ingat ke saya?? Nama saya Lan. Tak ingat langsung ke??" aku sedikit excited. Maklumlah, member lama. In fact, sangat lama. 20 tahun yang lepas kot!

"Lan mana... Sorry... saya tak ingat.." gadis itu mula nampak relak sket, sambil memegang dagunya.

"Awak apa kabar? Lan laa... jiran sebelah rumah awak lagi, dan skolah rendah same2 darjah 1 sampai darjah 6? Saya suka kaco awak masa kecik2 dulu? Tak ingat?" aku cuba memberi idea-idea supaya Naliza dapat ingat kembali.

"HAAA!!! Are you serious???"

Erk.. ah sudah.. salah orang ke..............?

"Awak ke??? Ya allah, lamanya tak jumpa... Saya tak cam awak. Nampak sangat... lain..?" balas Naliza. Ah akhirnya dia ingat juga aku... alhamdulillah. Terselamat aku daripada kemaluan yang sangat memalukan lagi mengaibkan. Huhu.

"Yerp. Its me. Well, logik lah kalau awak tak cam saya. Lama sangat dah.. 20 tahun saya rasa. How are you.. ?" tanya aku lagi sekali bila keadaan dah kembali tenang. Sangat jelas di mata Naliza yang dia juga turut terasa seronok.

"Not fine obviously," kata Naliza sambil menunjukkan ke arah kaki dia. Sambil mencebik mulut.

Ah. Aku terlupa kejap insiden tadi.

"Hahahahahaha. Sori Naliza. Sori sangat sangat. Saya btol2 tak perasan ada orang belakang saya..."

"Sorry je mane cukup.."
balas Naliza perlahan sambil membongkokkan sikit badan menggosok2 kaki dia.

"Awak seorang je ke?" tanya aku.

"Aah. Kenape?"

"Then, let me treat you something. Sebagai tanda mintak maaf. Boleh?" Entah kenapa laju ayat tersebut terpacul di bibir aku.

"Ok. Baru la tak terasa sakit sangat.. Hehe..." kata Naliza.

"Awak nak makan, or minum saje?"
tanya aku.

"Minum sajalah. Boleh borak2 tukar cerita..."


Kemudian kami bersetuju untuk pergi minum di Starbuck yang terletak di tingkat bawah Jusco Cheras Selatan.

Ketika minum, kami bertukar-tukar cerita. Macam-macam cerita! Rupanya Naliza datang ke situ nak amik barang yang dia order bulan lepas. So dia sebenarnye planning nak datang kejap je. Amik barang kemudian terus balik. Tapi entah kenapa dia melencong ke kedai TV beso tu kejap, dan akhirnya dipijak oleh aku. Erk, maksud aku, kakinya dipijak oleh aku.

Dan kemudian Naliza bercerita pasal kehidupan dia selepas sekolah rendah. Sekolah menengah, universiti, dan alam pekerjaan. Seronok betul dia bercerita. Dulu dia tak macam ni. Naliza yang aku kenal masa kecik2 dulu... tak banyak cakap orangnya. Tapi satu yang aku pasti, wajah Naliza tak berubah sangat. Masih kelihatan seperti dulu. Putih gitu, hidung mancung sikit macam tok arab, bulu mata yang melentik. Masa kecik dulu aku suka cakap dia ni macam Princess Jasmine dalam citer Aladdin Disney. Memang sebijik, kecuali Naliza ni putih. Pastu dia akan bengang sebab terasa aku mengutuk dia ni macam watak kartun. Dia tak sedar ke yang aku puji dia sebenarnye? Haha. Dan sekarang dia sangat tinggi, hampir sama tinggi dengan aku. Bagi seorang perempuan melayu, tinggi jugak tu, apatah lagi bila dia slim.

"So.. sekarang awak duduk kat rumah tu lagi?" tanya aku.

"Tak dah. Dah pindah dekat2 area sini." jawab Naliza. No wonder laa... datang sini sebab dekat ngan rumah rupanya. "Awak pun masih di sana?" tanya dia balik pada aku.

"Tak tak. saya dah enam tahun lebih pindah Bangi. Harinih saja datang nak beli barang, window shopping..."

"And you come alone?" tanya Naliza lagi.

"Macamlah awak bukan datang seorang... huhu," aku tergelak.

"Saya lain. Saya datang nak amik barang yang dah dibooking. Tak planning untuk jalan2 dalam ni pun. So, datang sorang2 pon dah cukup."

"Haha. Maknanya, kalau awak nak datang window shopping.. datang berdua laa ye?"

"Nope. Bertiga atau berempat," jawab Naliza pantas dan pendek.

Wah Wah Wah. Satu persoalan memenuhi benakku secara tiba-tiba.

"Oh. Dengan husband dan anak-anak ye?" tanya aku direct.

Naliza yang sedang menghirup Ice-blended Mocha tetibe tersedak. Serentak dengan itu dia menmbeliakkan matanya ke aku seolah-olah tak expect soalan tersebut.

"Saya belum kawin lagilah! Hahaha. Datang dengan adik-adik saya or my mom. Awak ingat kan adik2 saya?"

Ah... adik2 Naliza yang sangat unik. Mana mungkin aku lupa.

Dulu masa kecik2, aku memang suka sakat Naliza ni. Lagi2 bila dia ni jiran aku. Petang hari je, aku akan berada kat halaman rumah konon2 buat aktiviti. Dan dia akan keluar rumah main-main dengan adik-adik dia. Bile dia keluar, aku akan rase seronok. Dan mulalah aku cakap macam2 kat dia. Dia memang tak reti nak balas, kecuali menjeling dan mencebik mulut je. Bila dia buat gitu, aku mmg terasa sangat puas hati sebab mission accomplished! Aku suka sangat tengok die jeling dan cebik tu. Sebabkan dia tak reti nak counter-attack, maka adik dia yg dua orang tu akan tolong. Sorang pompuan tapi macam laki. Tomboi. Muka keras gila!!! Tak taulah camne leh jadi adik beradik... Dan sorang lagi adik kecik lelaki yang hyper aktif yang sanggup kejar aku semata-mata nk protect kakak sulungnya tu. Sanggup panjat pagar yang memisahkan rumah kami nak kejar aku.

Haha.. citer zaman budak-budak memang lucu bila ingat balik.

"Ingat2... sihat ke diorang?"

"Sihat jer. Ni pun datang pasal--" tetiba ayatnya terhenti sebab telefon Naliza berbunyi. "Ye.. ye. Kakak nak balik dah ni. Kakak jumpa kawan lama jap. Mama tunggu lah, japgi kakak sampai. Ok.. haa.. ok... ok ok... Bye mama."

"Ok Lan, sori.. saya kena balik dah. Mama dah call. Next time bolehlah kita borak2 lagi,"
kata Naliza pada aku selepas meletak telefon.

"Sure.. sure. Tapi camne nk borak-borak kalau saya tatau nak kontek awak camne?" tanya aku. Ni semata-mata ayat sopan utk memberitahu aku nak nombor telefonnya.

"Hahaha. Betul gak kan. Nah amik no saya.." Naliza mencapai kertas dalam beg tangannya dan menulis nombor. "Nanti, sekejap lagi awak SMS lah bagi nombor awak. Saya nak kena cepat."

"Ok ok. No problem. Nice to meet you again. See ya later,"
jawab aku sambil tersenyum. Aku masih lagi duduk kat kerusi Starbuck tu, dan Naliza dah bangun nak balik.

Selepas sesi melambai-lambai... Naliza pon hilang di dalam orang ramai. Aku je masih duduk kat kerusi. Rasa macam malas lak nak bangun. Tapi apepon, balik je lah. Takde mende dah nak buat.

Aih.. nak kaco Nur & Na, diorang bizi periksa la pulak!!! Nampak gaya, aku mengaco Naliza je lah nanti... Hehehehehehehe...

-bersambung-

Letto - Permintaan Hati

77741

19 comments:

Faizal R said...

wah menarik tu dpt jumpa member lama yg dah 20 tahun x jumpa, kalau aku tobat x cam

Snubby, Don of Anime said...

aku cam die pasal die comey~

huhuhu.

Faizal R said...

ayat la dia pe lagi, hint dia dah bg tu

Snubby, Don of Anime said...

isk.. ko nih.

aku ni insan pemalu lah. LOL!

btw, jadah ape hint padahal baru jumpe balik hahaha.

naqie said...

naliza mana ni!!?? tak pernah tau pun ada nama tu lol.(ker nama samaran sini?) woooot AD btau ar sini sapa :p

p/s:20 tahun leh cam?... em mcm kes ayim? :D tp mamat tu buat2 tak kenal bila tegor rofl

Snubby, Don of Anime said...

hahaha, ni jiran lepas pindah rumah daaa. sbb tu naqie tak kenal.

ayim mmg die sengal lol.

the unknown said...

heh bende nie slalu jadi kat aku.
org tego aku, tp aku x tau nama die.
hehe

bukan sbb aku nie sombong, tp aku mmg x amik port sgt nak tau psl org.

Farah Wahidda said...

menariknye! tp agak kagum gak, selalu lelaki susah igt org. ni dah 20 thn bleh igt lg. hehehe

Anonymous said...

wah! makin lama makin mnarik. bukan 2 je, tapi 3. hurmm.....

PuteraTenaga said...

Salam aidilfitri

lama tak djengok...masih kah kau ingat...

Unknown said...

SCOREA elearning business

sertai scorea business untuk menbantu pelajar mencapai kecemerlangan sambil menjana pendapatan lumayan.


hubungi saya untuk keterangan lanjut - radzi (013-4372508)

IkraamSuarez said...

this is my new blog address :: http://www.pgx4238.blogspot.com/

Anonymous said...

In biology, sex is [URL=http://sex.pourle.net/indian+family+sex+pics.html]indian family sex pics[/url]
a process of combining and mixing [URL=http://sex.pourle.net/black+group+sex.html]black group sex[/url]
genetic traits, often resulting [URL=http://sex.pourle.net/xxx+sex+slave.html]xxx sex slave[/url]
in the specialization of organisms into [URL=http://sex.pourle.net/australian+sex+party.html]australian sex party[/url]
a male or female variety (known as a sex). Sexual reproduction involves combining specialized cells (gametes) to form offspring [URL=http://sex.pourle.net/3d+toon+sex+comics.html]3d toon sex comics[/url]
that [URL=http://sex.pourle.net/virgin+sex+vid.html]virgin sex vid[/url]
inherit traits from both parents. Gametes can be identical in form and function (known as isogametes), but in many cases an asymmetry has evolved [URL=http://sex.pourle.net/asian+sex+women.html]asian sex women[/url]
such that two sex-specific types of gametes (heterogametes) exist: male [URL=http://sex.pourle.net/men+having+sex+with+men.html]men having sex with men[/url]
gametes are small, [URL=http://sex.pourle.net/my+first+sex+ed+teacher.html]my first sex ed teacher[/url]
motile, and optimized to transport their genetic information over a distance, while female gametes are large, non-motile and contain [URL=http://sex.pourle.net/pet+animal+beastiality+zoo+sex.html]pet animal beastiality zoo sex[/url]
the nutrients necessary for the early development of the young organism.
An organism's sex is [URL=http://sex.pourle.net/dog+having+sex+with+girls.html]dog having sex with girls[/url]
defined by the gametes it produces: males produce male [URL=http://sex.pourle.net/free+online+animated+sex+games.html]free online animated sex games[/url]
gametes (spermatozoa, or sperm) while females produce female gametes (ova, or egg cells); individual organisms which produce both male and female [URL=http://sex.pourle.net/adult+sex+tubes.html]adult sex tubes[/url]
gametes are termed hermaphroditic. Frequently, physical differences are associated with the different sexes of an organism; these sexual dimorphisms can reflect the different reproductive pressures the sexes experience.
[URL=http://sex.pourle.net/girls+having+anal+sex.html]girls having anal sex[/url]

sic said...

mcm bes je...
susunan ayat pon mcm typical filem melayu...
wah..wah...wah romeo baru dh menjelma

SF Sex Toy said...

Anal Sex Toys | Bachelorette Party Supplies | Body Jewelry | Bondage & BDSM | Sex Books, & Adult Games | Cock Rings | Condoms | Sex Toys for Couples | Dildos & Dongs | Eco-Friendly Sex Toys | Erotic Body Lotions | Adult Gift Certificates | Health & Beauty | Kegel & Pelvic Exercisers | Sexy Lingerie & Clothing | Lubricants | Luxury Items | Masturbators | Sex Meds & Supplements | Sex Toys for Men | Nipple Clamps & Pumps | Adult Party Games, Supplies & Gifts | Penis Enlargers | Sex Dolls | Sex Swings, Machines & Erotic Furniture | Strap-ons & Harnesses | Vibrators | Sex Toys for Women | Adult DVD & VOD Movies Online

Ceiler Mun said...

bila nak sambung? dah stop berblog ea?

boys bedroom ideas said...

Hello
Thanks for this great stuff!, It's rare to see a great blog like this one today, continue it , Best Regards

Anonymous said...

You must determine what retailers are [URL=http://www.thenorthfaceoutletstores.net/#590]north face jackets clearance[/URL] this product on-line. Only consult approximately and see throughout the event you'll be able to locate discounts and very low price deals.Its northern border Confront is really an outdoor merchandise [URL=http://www.thenorthfaceoutletstores.net/#590]north face jackets clearance[/URL] firm, specializing in merchandise like jackets, tents, fleece protector wear, luggage, and shoes started out by Douglas Tompkins in

Anonymous said...

free on-line dating services http://loveepicentre.com dating and relationship magazine
dating of jesus crucifixion [url=http://loveepicentre.com/contact/]caker not dating 2007[/url] speed dating maryland
seekintimacy dating site [url=http://loveepicentre.com/advice/]single dating in sachsen[/url] who is john cusack dating [url=http://loveepicentre.com/user/peace4u/]peace4u[/url] speed dating in denver